We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren en ons verkeer te analyseren. Privacybeleid Cookiebeleid

Audi R8 Recensie: Een supercar-meesterwerk, een mix van prestaties en luxe

Audi R8

De Audi R8 is een sportwagen geproduceerd door de Duitse autofabrikant Audi die in 2006 voor het eerst werd geïntroduceerd op de Autosalon van Parijs als conceptauto en later dat jaar in productie ging. De R8 is Audi's vlaggenschip sportwagen, is gebouwd op hetzelfde platform als de Lamborghini Huracán en ontworpen en geproduceerd door Audi AG's dochteronderneming Audi Sport GmbH.
Het exterieur van de Audi R8 is strak en aerodynamisch, met scherpe lijnen en een lage, brede uitstraling. Het ontwerp van de auto is geïnspireerd op Audi's Le Mans-winnende R8-raceauto en heeft een grote grille, led-koplampen en opvallende luchtinlaten aan de zijkanten. De R8 is verkrijgbaar in zowel coupé als cabriolet (Spyder) modellen.
Onder de motorkap wordt de R8 aangedreven door een in het midden gemonteerde V10-motor die tot 611 pk en 417 lb-ft koppel produceert in het topmodel R8 Performance. De motor is gekoppeld aan een zeventraps automatische transmissie met dubbele koppeling en Audi's kenmerkende Quattro-vierwielaandrijving.
De prestaties van de R8 zijn indrukwekkend, met een tijd van 0-100 km van slechts 3,2 seconden en een topsnelheid van 328 km/u. De wegligging van de auto is ook uitstekend, dankzij het geavanceerde veersysteem en de nauwkeurige besturing. De R8 is standaard uitgerust met koolstofkeramische remmen, die een uitzonderlijk remvermogen bieden.
Van binnen is de Audi R8 een comfortabele en goed uitgeruste sportwagen. Het interieur is voorzien van hoogwaardige materialen, waaronder lederen en alcantara-bekleding, en een virtueel cockpitdisplay dat alle essentiële informatie van de auto weergeeft. De R8 beschikt ook over het MMI-infotainmentsysteem van Audi, dat een groot aanraakscherm, navigatie en smartphone-integratie omvat.
Al met al is de Audi R8 een verbluffende sportwagen die ongelooflijke prestaties en handling biedt, evenals een luxueus en comfortabel interieur. Het is een geweldige keuze voor iedereen die op zoek is naar een high-end sportwagen die elke dag kan worden gebruikt.


eXus Dev 24.5.2023
merk Audi

Audi: Compromisloze luxe en prestaties

Audi logo

Audi AG is een Duits autobedrijf, onderdeel van de Volkswagen Group, produceert auto's onder het merk Audi. Het hoofdkantoor is gevestigd in Ingolstadt, Duitsland. Het motto is Vorsprung durch Technik - Vooruitgang door technologie. ... Audi Artikel


Audi R8 - Recensies

Recensies
- 5 / 1 Recensies
Recensie toevoegen
- Beoordeel - 0

De Audi R8 is een brutaal klein monster met een groot hart. Onder de motorkap van mijn auto is er een 4-liter motor met 420 pk. Hierdoor kan ik een ongelooflijke snelheid ontwikkelen, dynamisch en merkbaar zijn. De auto is ideaal voor dagelijks gebruik omdat deze zeer comfortabel is. De landing leek in het begin niet erg comfortabel, maar dezelfde Dodge Viper is in dit opzicht veel erger. Ik vond het standaard audiosysteem niet leuk. Maar tegelijkertijd heb ik geen haast om het te vervangen of iets te doen. Ik denk dat een dergelijke auto in zijn oorspronkelijke vorm moet blijven, anders wat een hoogtepunt dan! Een groot aantal verschillende sensoren en systemen die de bestuurder een verscheidenheid aan nuttige informatie bieden. Ik heb ergens gelezen dat de auto slecht geïsoleerd is. Het is eigenlijk niet zo. Het is alleen dat de motor zijn eigen karakteristiek, zeer luid geluid heeft. Dit effect kan niet worden bereikt, zelfs niet door de duurste vooruitgang. Omdat het een sportwagen is, heeft het een zware besturing en een harde rem en koppeling. En er is nog een moment waarop niemand aandacht besteedt - het geluid van de versnellingsverandering. Zo'n licht, aangenaam geluid.
---
Der Audi R8 ist ein freches kleines Monster mit großem Herz. Unter der Motorhaube meines Autos befindet sich ein 4-Liter-Motor mit 420 PS. Dadurch kann ich eine unglaubliche Geschwindigkeit entwickeln, dynamisch und spürbar sein. Das Auto ist ideal für den täglichen Gebrauch, da es sehr komfortabel ist. Die Landung schien zunächst nicht sehr bequem, aber die gleiche Dodge Viper ist in dieser Hinsicht viel schlimmer. Das serienmäßige Audiosystem gefiel mir nicht. Aber gleichzeitig habe ich es nicht eilig, es zu ersetzen oder etwas zu tunen. Ich finde, so ein Auto sollte in seiner ursprünglichen Form bleiben, sonst, was für ein Highlight dann! Eben eine Vielzahl unterschiedlicher Sensoren und Systeme, die dem Fahrer eine Vielzahl nützlicher Informationen liefern. Ich habe irgendwo gelesen, dass das Auto schlecht isoliert ist. So ist es eigentlich nicht. Es ist nur so, dass der Motor sein eigenes charakteristisches, sehr lautes Geräusch hat. Dieser Effekt kann selbst durch den teuersten Vorlauf nicht erreicht werden. Da es sich um einen Sportwagen handelt, hat er eine schwere Lenkung und eine harte Bremse und Kupplung. Und es gibt noch einen anderen Moment, auf den niemand achtet - das Geräusch des Gangwechsels. So ein leichter, angenehmer Klang.